białczyński

Roman Adler – Początki Słowian i ich pierwsze państwa (nieautochtoniczna odpowiedź na propagandę germańskiego neo-kossinizmu)

Posted in nauka, Słowianie by bialczynski on 1 Październik 2010

Ponieważ o rozsądne głosy  w sprawie pochodzenia Słowian i ich miejsca na Ziemi przed rokiem 500 n.e. wciąż jest bardzo trudno z przyjemnością sygnalizuję naszym czytelnikom jeden z owych nielicznych, niezaślepionych propagandą niemiecką i presją bycia w trendzie, głosów wołających na puszczy o  PRAWDĘ ELEMENTARNĄ na temat możliwego pochodzenia i miejsca pochodzenia Słowian.Artykuł pochodzi z lata 2009 roku, moim zdaniem nie uwzględnia wielu różnych faktów, które zmieniają zaprezentowany tutaj obraz. Artykuł składa się z 3 obszernych części – tutaj tylko zajawka (obszerna ale mająca tylko skłonić do dalszego czytania na stronach autora tego tekstu)

Z blogu Romana Adlera:

http://romaquil.blog.onet.pl/Poczatki-Slowian-i-ich-pierwsz,2,ID380584307,n

Ciśnie mi się od razu komentarz: Zgadzam się w pełni z autorem iż nie mamy do czynienia z „odkłamaniem” tylko z podwójnym zakłamaniem i kontynuacją koncepcji obecnych wśród Niemców od – dawniej nawet moim zdaniem niż początek XIX wieku. To jest wpisane w ich ekspansję – a obecnie znów odżyły w n ich nadzieje na wpierw psychologiczne obezwładnienie Polaków, Czechów, Serbów a potem połączony z ekonomicznym uzależnieniem kolejny „podbój” między Odrą a Wisła – tym razem w jakieś może innej o wiele perfidniejszej niż Auschwitz formie. Dodatkowo zauważmy, że przez cały czas nie dopuszczają do jakiejkolwiek odrębności Serbów Łużyckich, nie pozwalają polskim dzieciom w Niemczech mówić z rodzicami po polsku (kiedy dojdzie do rozwodu pary mieszanej), nie pozwlają otwierać szkół polskich dla dziecxi mieszkających tam Polaków, ani nie dopuszczają do odtworzenia Mniejszości Polskiej – zlikwidowanej hitlerowskim dekretem przed II Wojną Światową. Czy to jest polityka przyjaznego Polsce i Polakom państwa? Odpowiedzcie sobie sami. Ja bym to nazwał „słowianofobią” czymś co powoli zastępuje przedwojenny antysemityzm w Niemczech – zaznaczam to nie dotyczy tylko Polaków, ale także innych sąsiadujących z Niemcami i Austrią państw słowiańskich – zwłaszcza Serbii, której rozbiór – zwłaszcza odebranie Kosowa, pod egidą NATO jest już jawnie wrogim , zbrojnym – antysłowiańskim krokiem.


Dalsze zaś dowody na słowiańskość nie tylko ziem nad Wisłą i Odrą ale także nad Łabą znajdziecie w dalszej części artykułu. C. B.  Oto on:

Rzeczywiście – w „Zjednoczonej Europie” tylko jedna strona ma zawsze rację – o ile się między sobą nie pokłóci – to triumwirat Niemiec, Anglii i Francji – dla nich są jakieś inne, lepsze prawa w Europie ( np. mogą sobie dofinansowywać co im do głowy przyjdzie, a u nas zamykać np. stocznie wmawiając nam że to nasza wina) mogą też bezkarnie wydalać Romów – jeżeli im to strzeli do głowy nie narażając się wcale na określenia stosowane do Polaków – ksenofobi, rasiści, nacjonaliści. C.B.

Oto i mamy pięknie wyeksponowany w tym artykule watek – nie całkowitego uśmiercenia przez Scytów kultury łużyckiej, ciągłości – poprzez „niezauważane” dzisiaj z premedytacją artefakty i konteksty archeologiczne – z kulturą Pomorską. mało tego mamy tutaj uwypuklone odkrycie genetyków, którzy datują na ok. 300 p.n.e. tzw „szyjkę butelki” czyli wyraźny regres nad Wisła ludności R1a1a. Ale wyraźnie podkreślają, ze ta ludność tutaj nigdy nie przestała istnieć, a tylko wyraźnie podupadła liczebnie i została zasilona znów tą samą krwią R1a1a znad Dunaju albo zza Wisły – gdzie jak tu Autor ładnie dokumentuje ludność łużycka była już od dawna pod władztwem Scytów. Załamanie klimatyczne i być może epidemie z tym związane, a także głód potwierdzają też badania z Syberii o których tutaj na tym blogu już pisaliśmy, które przyniosły Scytom wielki rozkwit na stepach, a na północnym-zachodzie – w Polsce – regres. C. B.

Moim skromnym zdaniem właśnie to oddaje. W pełni się zgadzam z autorem. To dokładnie przedstawiamy w Księdze Ruty. C. B.

oraczy…”

Mamy tu nawet domy na słupach współistniejące razem z półziemiankami – co niby miałoby być charakterystyczne dla skandynawskich Gotów. Szkoda że Autor w ogóle nie bierze pod uwagę w swoich dalszych rozważaniach wyników badań genetycznych. Wtedy wiele spraw poukładałoby mu się inaczej, wiele problemów by się rozwiązało i cała jego dalsza analiza znacznie by się uprościła.

Z tego powodu nie mogę się zgodzić z tą częścią jego wywodu gdzie przedstawia relacje między Słowianami a Scytami i Sarmatami  czy Hunami i Awarami, państwem Samona i państwem Bozy, Wenedami i Słowianami, a także dzieje między plemionami germańskimi a słowiańskimi od III wieku p.n.e. do V wieku n.e.

Nie zgadzam się także z jego mitologicznymi wywodami, chociaż słusznie zwrócił uwagę na rożne związki słowiano-irano-indyjskie w nazwach związanych z wiarą przyrodzoną i w sensie ogólnosłownikowym.  C. B.

ciąg dalszy na stronie Autora: http://romaquil.blog.onet.pl/Poczatki-Slowian-i-ich-pierwsz,2,ID380584307,n

Jest tam dokończenie części 1, część 2 i część 3 (bibliografia – rzecz ważna)

About these ads

Odpowiedzi: 14

Subscribe to comments with RSS.

  1. Sceptyk said, on 1 Październik 2010 at 20:40

    Widzimisię Adlera mam nadzieję nie zmieni polskiej nauki
    Pozdrawiam

  2. Roman Adler said, on 12 Październik 2010 at 0:29

    Nie spodziewałem się, że ktoś zauważy próbę samouporządkowania sobie wiedzy na temat Słowian, którą podjąłem m. in. po rozmowach z moimi dziećmi. Rzeczywiście, jako klasyczny historyk-archiwista, nie zapoznałem się z najnowszymi danymi z zakresu genetyki historycznej. Postaram się – jeśli zdrowie pozwoli – uzupełnić luki w tym zakresie. Już jestem po – pobieżnej – lekturze tekstów genetycznych na tej stronie i czuję ich wagę, ale jeszcze nie przyswoiłem i nie dopasowałem do ciągów chronologicznych, które starałem się sobie ułożyć na podstawie danych archeologicznych i źródeł pisanych. Chętnie na swoim blogu zamieszczę linki do tych tekstów, jednak nie mam obecnie sił, ani czasu na całościową analizę i ewentualną rekonstrukcję tekstu w kontekście nowych odkryć genetyczno-historycznych. Musi to jeszcze poczekać. Pozdrawiam i życzę owocnych badań – z poważaniem: R.A.

  3. IK: said, on 20 Grudzień 2010 at 13:29

    http://hpgl.stanford.edu/publications/EJHG_2002_v10_521-529.pdf

    Ein Zitat daraus: Either because of late glacial or of more recent migrations the Norway Y chromosome gene pool appears to be very close to present day Germans. In fact the Oest and the Fst data indicate Germans and a few other Central European populations as being the closest to the Norwegians.

    When we compare our results with those based on different olymorphic systems, we can infer that these conclusions are also valid for Swedish, while Finns and
    Saami had a quite different genetic history with a great impact of Uralic Finno-Ugric speaking population.

    Cytat z tego pdf:

    Albo z powodu ery epoki lodowcowej, albo w czasach pozniejszych Norwegowie przybyli do Niemiec.

    DNA wschodnich i zachodnich Niemcow oraz ludnosci kilku krajow srodkowej Europy sa bardzo podobne do dzisiejszch Norwegow.

    Gdy porównamy nasze wyniki z wynikami w oparciu o różne systemy olymorphic, możemy wywnioskować, że wnioski te są aktualne również dla Szwedow,
    a Finowie i Saami mieli zupełnie inny wywod genetyczny z wielkim wpływem uralskim mówiąc dokladniej z wplywem ludności ugrofińskiej.

    Badania te przeprowadzila Pani ktorej adres jest zawarty ponizej,ale ona bedzie dopiero po 5 styczniu w pracy.

    DNa dzisiejszych Norwegow jest troche inne niz kiedys w wyniku wymieszania sie ludnosci ,ale roznice sa nieznaczne.

    Dawniej Norwegowie zamieszkiwali Norwegie, Islandie, Irlandie, Anglie.

    Wedlug teorii jednego z Profesorow Dunskich Skandynawia byla kiedys jednym krajem tzn. Dania, Szwecja i Norwegia.

    Nazywano ten kraj Dacia, druga Dacja to tereny nad Dunajem i ex Yugoslawia.

    Najprawdopodobniej czesc ludnosci opuscila Norwegie. Kraj tez w X_XII wieku byl bardzo biedny.

    Skandynawia jest najstarsza czescia kontynentu Europejskiego.

    Niemcy na poczatku XVIII wieku znalezli stara brame a poniewaz nikt nie mogl rozczytac napisow na niej , wiec lezala sobie w jakims muzeum.

    Nastepnie,Herzod Carl von Mecklemburg postanowil owa brame zbadac, zeby pokazac ze te tereny nalezaly od zawsze do Niemcow.

    Poniewaz badania ukazaly prawde, to w 1768 roku wypowiedzial te slowa :

    „Nichts ist gefährlicher für die Erkenntnis der Wahrheit, als die Urteilslose Wiederholung fremde Äußerung.”

    „Nie ma nic bardziej niebezpieczne dla uznania prawdy, niż powtarzanie czyis slow, bez sprawdzenia prawdy.”

    Chodzi tu o to ze Niemcy wmawiali sobie ze to ich ziemie, bez sprawdzenia tego. A po badaniach wyszlo ze to nie jest ich.

    http://de.wikipedia.org/wiki/Karl_II._%28Mecklenburg%29

    Professor Anne-Lise Børresen-Dale, Email: alb@radium.uio.no
    Department of Genetics, Institute for Cancer Research
    The Norwegian Radium Hospital, N-0310 Oslo,Norway
    Phone: +47 2278 1333, Fax: +47 2278 1395, Switchboard: +47 2293 4000

    • bialczynski said, on 20 Grudzień 2010 at 13:44

      Zapraszam do artykułu „Nowa genealogia Słowian – genetyczne odkrycia 2010 roku – oraz do literatury fachowej i na strony WWW współczesnych badań genetycznych w Rosji i USA. R1a1a1 – to haplogrupa występująca powszechnie od Indii poprzez Iran, Wielki Step – a więc cała centralną Azję i Syberię aż po Łabę – jest to haplogrupa powszechnie uważana za Słowiano-Indo-Irańską – a więc Prasłowianie.

      Pozdrawiam

      C. B.

  4. IK: czesc I said, on 20 Grudzień 2010 at 13:31

    http://www.igenea.com/docs/welt_1107.html

    nur weniger Deutsche sind echte Germanen
    Only 6 % man in German have German DNA.
    Tylko 6 % Niemcow mezczyzn maja Germanskie DNA po ojcach.

    http://www.deutsche-schutzgebiete.de/verbreitung_der_deutschen.htm

    Nach neuesten DNA-Analysen müssen offensichtlich althergebrachte Geschichtsbilder revidiert werden! Demnach sind selbst heute noch 45% der Deutschen (ohne heutige Einwanderer), insbesondere in Süddeutschland, keltischer Herkunft, nur 25 % germanischer Herkunft und väterlicherseits sogar nur 6 % eines germanischen Ursprungs. 30 % der Deutschen stammen von Osteuropäern (20 % Slawen und 10 % Andere) ab. Interessanterweise haben die Bevölkerungen in Polen (60 % Germanen und 32 % Slawen) und der Tschechischen Republik (50 % Germanen und 42 % Slawen) einen deutlich höheren Anteil der auf germanische Wurzel zurück geht als die Deutschen selbst. Offensichtlich sind viele ostgermanische Stämme doch nicht ausgewandert und schon gar nicht ausgestorben, sondern mit der Zeit nur slawisiert worden. Lediglich die ostgermanischen Sprachen sind mit der Zeit ausgestorben. Jeder zehnte Deutsche hat nach einer Schweizer Studie jüdische Vorfahren. Quelle: iGENEA DNA-Genealogie

    Według ostatnich badań DNA najwyraźniej tradycyjne poglądy na historię należy zmienić! W związku z powyższym, nawet dzisiaj 45% Niemców (bez dzisiejszych imigrantów), zwłaszcza w południowych Niemczech, ma pochodzenia celtyckie, tylko 25% pochodzenie germańskie, a linii meskiej u mezczyzn tylko 6% ma pochodzenie germańskie. 30% Niemców pochodzi z krajow Europy Wschodniej (20% od Slowian i 10% innych ) z. Co ciekawe, ludność Polska (60% Germanow- Niemców i Słowian 32%) i Czechy (50% Germanow – Niemców, 42 % Słowian) znacznie wyższy odsetek germańskich korzeni niz ludnosc w samych Niemczech. Oczywiście wiele plemion wschodnio germańskich nie zostało przeniesionych i na pewno nie wymarły, ale z czasem tylko zeslowianszczyly sie. Tylko Wschodnio germańskie jezyki wymarły z czasem.
    Jeden na dziesięciu Niemców wedlug Szwajcarskich badan ma żydowskich przodków. Źródło: iGENEA genealogii DNA

    Poczatki jezyka niemieckiego to udowodniona gwara z Saksonii.To zdanie wypowiedzial jakis profesor literatury w jednym z niemieckich programow.

    German DNA haven Kod DNA Germanow maja

    6 % male in Germany 6 % mezczyzn z linii meskiej
    30 % waif in Germany 30 % kobiet linii zenskiej

    10 % Jews in Germany 10 % niemcow na kod DNA Zydowskie

    in Poland w Polsce
    60 % German 60 % Germanow
    32 % Slave – 30 % Slowian
    Czechy
    50 % German 50 % Germanow
    42 % Slaven 42 % Slowian

    Ciekawostka jest ze wiekszosc Polskiej szlachty ma DNA R1a1 ,czyli pochodzenie Germanskie.

    • bialczynski said, on 20 Grudzień 2010 at 13:41

      Witam

      Wszystko by się zgadzało gdyby nie to że haplogrupa R1a1a1 – nie jest germańska. Tę haplogrupę ma ludność słowiano-scytyjsko-sarmacka czyli Słowiano-Indo-Irańska o czym można przeczytać nie tylko na tym blogu w dziale „Genetyczne odkrycia 2010 roku” ale także we wszystkich powaznych opracowaniach z dziedziny genetyki do których odsyłają liczne linki. Za celtycko-germańską przez współczesną genetykę jest uważana haplogrupa R1b1b1 i jej warianty. Zgadza się iż na ziemiach dzisiajszych Niemiec żyje ponad 30% Słowian jak także że ponad 20% genetycznych Słowian to dawni Wikingowie i żyją oni w Skani oraz Islandii. Natomiast w Polsce ludność R1a1a1 to około 60% całej populacji, a R1b1b1 – potomków Celtów i Germanów jest około 15%.

      Pozdrawiam

      C.B.

      • IK: czesc III said, on 20 Grudzień 2010 at 13:51

        Dzien dobry nie jestem genetykiem, wiem ze nasz halotyp jest wyjatkowy, nikt nie ma takiego samego , podobny najbardziej do ludnosci zamieszkujacej dzisiejsza Norwegie, ale takze podobny do polnocnych Niemcow, Kaszubow i Estonczykow.Dlatego nie posiadamy zadnego numeru .Nikt nie interesuje sie jednostkami. Nie jestesmy Ugrofinami, poniewaz przebadali czy moze nie posiadami korzeni Zydowskich.Ale nimi nie jestesmy.
        Zycze milego dnia.
        Posiadam tekst po lacinie ,ale nie umiem go przetlumaczyc. Pani ktora obiecala pomoc zrobi to po nowym roku.

      • IK said, on 20 Grudzień 2010 at 14:56

        Anthyrus u Jordanes jest REX Gothorum, Vandalorum, Rex Wenden, Scythorum,
        Mial pochodzic z Wyspy Gotlandii i mial byc potomkiem Macedonskich krolow.
        Imie jego ojca Radageis, matki Marpeis. Matka miala byc krolowa Amazonek.
        Niestety trzeba przetlumaczyc caly tekst po lacinie, zeby miec dokladna odpowiedz.
        Anthyrus mial herb Gryfa. Mozliwe ze byl to pierwszym Gryfita.Mial zyc za czasow Aleksandra Wielkiego.

  5. IK: czesc III said, on 20 Grudzień 2010 at 13:39

    Jezeli chodzi o Gryfitow to najprawdopodobniej przybyli z Norwegii ,lub gdzies kolo Norwegii.

    Najstarsza osoba ktora znalazlam ktora posiadala herb Gryf byl Antyrus z czasow Aleksandra Wielkiego

    czyli jakies 300 lat p.n.e. Aleksander Wielki byl w dokumentach nazywany Sasza ,wiec mogl byc jakims Slowianinem, lub Wikingiem.

    Jedna z teorii powstania Polski ,mowi ze Aleksaner wielki nadal ta ziemie swoim generalom, dokument znajdowal sie w jednym z klasztorow jeszcze w XVI wieku.

    Generalowie nazywali sie Czech, Lech i Ruslan-Rusin.

    Anthyrus ktory mial herb Gryf mial przybyc z Gotlandii, tekst jest po lacinie ale niestety nie jest jeszcze przetlumaczony.

    Dziejsi Dunczycy wywodza swoj poczatek tez z Norwegii, najprawdopodobniej z wschodniej.

    Gryfici nosili takze nazwisko TRYW – TRYWOW.

    Slowo TRYW jest pochodzenia staroangielskiego,angielsko-saksonskiego i znaczy w dzisiejszym nowozytnym jezyku angielskim truth – wahrheit – PRAWDA

    Jezeli chodzi o Jakse to w XIX wieku Niemcy przebadali historie Jaksy i wywnioskowali ze biskup Jan Janik Gryfita z Gniezna jest naszym Jaksa

    Jakub ze Znina otrzymal dobra od Boleslawa Krzywoustego . Papiez w 1136 roku zatwierdzil w buli ta darowizne.

    Piotr Wlast wybudowal kolumne na czesc Jaksy wlasnie w Wielkopolsce.Niestety nie istnieje juz, zostala zniszczona podczas jakies wojny.

    Zadzwonilam nawet do tej miejscowosci w Wielkopolsce i powiedzialam ,zeby cos poszukali w starych aktach,

    ale zapewne tego nie zrobili.

    Jaksa pochodzi od slowa Jakun i jest to slowo pochodzenia Skandynawskiego ,co udowodnili Austryjacy, na podstawie badan pism ruinicznych.

    Jakis Jaksa Wiking pomagal Rurykiewiczom w walkach przeciw Kazarom tzn. dzisiejszym wschodnioeuropejskim Zydom.

    Wojna odbyla sie w 1016 roku.Wikingowie to Norwegowie.W wojnie uczestniczyli Ukraincy, Wikingowie i Grecy. Rozbili panstwo Kzarow doszczetnie.

    Jej opis byl znaleziony w jednej z cerkwi na terenie Ukrainy, ale zniszczony czesciowo.

    Ksieza do 1231 roku mogli sie zenic , od tego roku celibat byl czesciowy polegalo to na tym ,ze ksieza zenili sie ale oplacali tzw. odszkodowanie dla kosciola.

    Od 1300 roku wprowadzono calkowity celibat.

    Jaksa byl 2 razy w Jerozolimie a nie 1 raz – to uznaly nawet najnowsze badania niemieckie.

    Konstanty biskup z Kamienia Pomorskiego byl bratem Jaksy ksiecia Braniboru.

    Jaksowie pochodzili z Salzwwedel. Stwierdza to biskup Hermann z Kamienia w 1256 roku.

    ” Frales dee Guzowe fili bone memorie Jaczonis quondem dicti de Salzwedel.”

    W Salzwedel byl kiedys zamek ,ktory przejeli Askanien – Popielici w 1136 roku.

    I w tym wlasnie roku Boleslaw Krzywousty nadaje Znin Jakubowi Gryficie.

    Obecnie ostala sie tam tylko wieza. Takze Gryfici byli w Guzkowie.

    Albrecht Ursus Niedzwiedz pochodzil z roku Askanien, takze caryca Katarzyna II .

    W XIX wieku Niemieccy naukowcy stwierdzili ze Ci sami ludzie zamieszkiwali od Niemiec do Estonii.

    Patrzac na wyniki naszego DNA mieli niestety racje.

    Natomiast stowarzyszenie naukowe na Wawelu stwierdzilo ze najpierw byli Gryfici a od nich pochodzili Piastowie i Popiolowie.Mozna znalezc 3 legendyo o Popiolach.

    1. legande mozna znalezc w Polsce
    2. w opisie Braniboru
    3 w opisach Frankonskich -dzisiaj polnocna czesc Bawarii.

    Wszystkie 3 sa podobne i przypominaja niestety historie o naszym Popielu.

    Miejscowosc Kopanica wystepuje na terenach Badenii, Bohemii, kolo Berlin i w Wielkopolsce.

  6. IK said, on 20 Grudzień 2010 at 13:55

    w 1856 roku znaleziono w Anglii 56 kamieni granicznych pochodzenia slowianskiego z napisami ruinicznymi.

    • bialczynski said, on 20 Grudzień 2010 at 14:08

      Gdzie można znaleźć informacje o tych odkrytych kamieniach z napisami słowiańskimi?

      Pozdrawiam

      C.B.

      • IK said, on 20 Grudzień 2010 at 15:06

        O tych kamieniach jest zapisane w jakies starej niemieckiej ksiazce z XIX wieku , chociaz ta ksiazka chyba byla wydana przez Niemcow a napisana przez jakiegos Czecha. Mam ten fragment skopiowany, poszukam i przesle. Jest tam wiecej ciekawych fragmentow np. ze w Pompejach pod lawa znaleziono pismo ruiniczne slowianskie.
        Takze ze w Alpach Wloskich jeszcze w XIX wieku mowiono jakims dialektem slowianskim.
        ale najciekawszym fragmentem bylo to ze poczatki Turcji sa Slowianskie. Turcja miala byc w XIII wieku 3 co do wielkosci PANSTWEM SLOWIANSKIM.
        Prosze przeslac mi swoj adres email to wysle Panu wszystkie te fragmenty ,przetlumaczone na jezyk polski.
        IsabellaJaxa@googlemail.com

        Serdecznie pozdrawiam
        Isabella

  7. Andegaven said, on 10 Styczeń 2012 at 19:44

    R1a1 jest nie tylko Haplogrupa slowianska , ale i germanska. Tak jak R1b bratnia R1a nie jest tylko germanska…
    Po nowym podziale nalezy zadac pytanie jaka Haplogrupe mieli wschodni Germanie (Vandalowie) skoro R1a1 Z280 migrowal razem z nimi i ze skandynawskim Z284 , a nie ze Slowianami R1a1 M458.
    Czy zatem mozna powiedziec, ze R1a1 Z280 i Z284 byl Slowianski skoro migrowal z Germanami ? Jezeli tak to na jakiej podstawie ?
    Wyraznie widac ze Scytowie i Slowianie nie utrzymywali ze soba kontaku do ca.V w.n.e.
    Czy mozna twierdzic ze wszyscy z R1a1 to „Slowianie” , bo mieli wspolnych przodkow 6.000 lat temu ze Slowianami, ktorzy wowczas jeszcze nie byli Slowianami ?
    Sa rodziny w ktorych bracia bija sie miedzy soba, a co mowic 2 odmienne kultury Scytowie i Slowianie, ktorzy mieli wspolnych przodkow hohohohohoho ….albo i jeszcze dawniej.
    Skoro Vandalowie poslugiwali sie dialektem prekmurskim jezyka Slowenskiego, a w Slowenii wystepuje jedynie R1a1 Z280 to racze R1a1 Z280 mowil jezykiem Vandalskim, a Vandale jezykiem Slowenskim. Jezeli zatem Vandale mowili jezykiem dialektem prekmuskim moze byli spokrewnieni z R1a1 Z280 , ktory jak wiadomo dotarl na Polskie ziemie w VIII w.p.n.e. i nie mial kontaktow z M458. Jest bardzo prawdopodobne, ze Z280 uczestniczyl w tworzeniu etnosu germanskiego.

    • bialczynski said, on 10 Styczeń 2012 at 21:37

      Że R1a1 jest Słowiańskie to nie jest żaden mój wymysł tylko ustalenia genetyków – rosyjskich, amerykanskich angielskich. To jest powszechnie uznany fakt. To że Eupedia niemiecka robi zamęt ludziom w głowach i wszędzie dosłownie podpięła Germanów to nie znaczy że ma rację. Słowiano-Indo-Irańczycy – to jest R1a1, a z niego powstały dalsze mutacje R1a1a – z wariantami.

      Celtowie mają swoją haplogrupę, Słowianie mają a tylko Germanie według Eupedii są wszędzie gdzie to możliwe w r1a, w r1b, w I1 w I2. To jest prawdziwy absurd, a nie to co mówią genetycy.

      Proszę czytać ich dyskusje na portalach poświęconych genetyce, a nie trzymać się niemieckich bredni Eupedii – inaczej tego nie mogę nazwać. Grecy jakoś nie płaczą że nie ma na świecie greckiej haplogrupy a ich etnos i język powstał w wyniku zmieszania wielu elementów – R1a, R1b, I2, E, J.

      Proszę też zrewidować swoje poglądy na temat kiedy się Słowianie zjawili w Europie bo te poglądy są nieaktualne już od 2008 i 2009 roku. Teraz trzeba zrewidować archeologię i to się czyni. Słowianie żyją nad Dunajem i Adriatykiem od 10.000 lat, a nad Wisłą i Łabą od 5000 lat, czyli od czasu kiedy się to do życia nadawało po odejściu lodowca. prosezę postudiować portale genetyczne naprawdę – te naukowe a nie propagandowe niemieckie.

      Języki Słowian – a właściwie jeden język, który występuje tylko w gwarach, bo każdy Słowianin każdego może zrozumieć bez trudu jak ma trochę wiedzy o gwarach i poznał je – śląską, góralską czy kaszubską – ten język słowiański jest najbliższy aryjskiego – (praindoeuropejskiego) – nawet nazwę Germanie łatwiej w nim wyjaśnić – czyli co znaczy (Jary – many jar- wie pan jak zboże jare, młode, świeże, nowe, silne – bo to był żywioł nowy Niemy – mówiący dziwnym nowym językiem), niż z niemieckiego, nie mówiąc o tym że tak ich nazywali Rzymianie, co jest też makaronizmem uproszczonym i kreolizacją aryjskiego języka -Jermany.

      Nawet imiona tych tak zwanych królów Gotów i Wandalów bez trudu się po polsku da rozłożyć i zrozumieć znaczenie – a uformowane są tak jak to u Słowian dwuczłonowo, zgodnie z zasadami by się dobrze dziecku w życiu darzyło. Tak jak Włady-sław tak i Wini-tar.

      To na wezwanie Słowian pojawiały się w Europie zagony ze stepów w czasach kiedy Germanie zaczęli się uważać za spadkobierców Cesarstwa Rzymskiego i przeć na wschód z Drang nach Osten wzywane na pomoc armie Scytyjska w V w pne, Sarmacka w I wieku pne, Huńska w 300 r ne, Awarska w 700 ne, Połowców, Pieczyngów, Chazarów i Tatarów w 1100 ne. Prą na Wschód podobno Germanie już 2000 lat i zadomowieni są nawet nad Morzem Czarnym, ale jak widać gołym okiem udało im się ledwie przesunąć z Łaby na linię Odry i to tylko dzięki głupocie Stalina. To na wezwanie Słowian w związku z drang nach osten – zjawili się Hunowie pijący medos czyli miód, którzy nie bez powodu porozumiewali się ze Słowianami bez kłopotu , a gdy Goci wymordowali namiestników słowiańskich księcia Bozy-Busłajewa popędzili Gotów na zachód.

      Scytowie od 10.000 pne sąsiadowali ze Słowianami przez miedzę a Sarmaci są w naszej tradycji przodkami całej polskiej szlachty.Może od dzisiaj Niemcy sobie ich wezmą za swoją szlachtę – co? Teraz jacyś Niemcy znów wymyślili że skoro nie ma ich haplogrupy to będą wszędzie. Czekam jak się wpiszą do haplogrupy J1 – Żydowskiej tej, którą puścili kominami w 1940 w Auszwitz. Teraz okaże się może że J- to też Germanie no bo skoro I – to Germanie?! A przecież I i J są bardzo blisko spokrewnione – prawie tak jak R1a i R1b.

      Szanowny Panie – jeżeli jesteście też I1 i I2 to chyba rozumie pan, że w ogóle nie jesteście Ariami i nigdy nimi nie byliście – bo to jest stara jak świat Europejska haplogrupa i oni tutaj byli kiedy Ariowie siedzieli nad Jeziorem Aralskim i na Syberii – to też nie mój wymysł tylko ustalenia genetyki że tam byli rla latach 27.000 pne, a w Europie żyli wtedy I1 i I2 – tylko ni jak nie są to Germanie.

      Wystarczy posłuchać brzmienia nazw aryjskich – Aria- Aral- Ural – Haria – Harwatia – Kharpaty – czyli Hary – Gory, jak Harahow w Czechach – miasto schowane w górach – jak Harnasie – czyli Nasi Górole. Co tu jest germańskiego naprawdę, bo nie rozumiem – nic nad Wisłą takiego nie ma w nazwach. Precz z tymi Kossinowskimi (nota bene genetyczny, kulturalny i historyczny Słowianin) i Hitlerowskimi (nota bene gentyczny Żyd i Austriak a tam to pól na pół Słowianie z Galicji , Węgrzy i Celtowie) bredniami powtarzanymi od początku i w koło Macieju.

      Pisząc że Germanie powstali ze zmieszania R1a + R1b + I1 +I2 mam na myśli proces wytworzenia się języka skandynawskiego i niemieckiego w obszarze gdzie jak dowodzi genetyka żyli wspólnie (obok siebie i zawierając mieszane małżeństwa, i zmieniając obrzadek grzebalny i gary i miski i sposób kucia narzędzi i inne rzeczy) Prasłowianie (Słowiano-Indo-Irańczycy) R1a , Celtowie R1b, Zachodni Staroeuropejczycy – nazwijmy ich Ilirami – I1 i wschodni Staroeurpopejczycy – I2 – nazwijmy ich Trakami. Z tego wspólnego mieszkania w Skadynawii R1a + I1 – najpierw powstały języki skandynawskie, a gdy doszli tam Celtowie – języki wandalskie, gockie, a gdy Wandale i Goci spłynęli do Europy i znów się zmieszali ze Słowianami i Celtami w rejonie Łaba-Odra -Wisła powstało to co jest dzisiaj językiem niemieckim.Tak rozumiani Germanie (jako Słowiano_Celto-Staroeuropejczycy) byli nad Wisłą – przejściowo, dotarli do Morza Czarnego – przejsciowo – żyli jedni obok drugich, dowodzili książęta Skandynawskiego Rodu Słowianami – to prawda – ale odeszli na zachód.

      Dlatego piszę że to mieszanina R1a+R1b1+I1 +I2 utworzyła żywioł niemiecki czyli język i kulturę niemiecką – bo naród Niemiecki do XIX wieku nie istniał – każdy czuł się Turyngiem, Alzakiem, Bawarczykiem itp. Prusacy stworzyli ten naród wymyśłił go dopiero Bismarck w XIX wieku – wcześniej go nie było.

      CB


Dodaj komentarz

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

Obserwuj

Otrzymuj każdy nowy wpis na swoją skrzynkę e-mail.

Dołącz do 659 obserwujących.

%d bloggers like this: